måndag

presentation av skapa din egen parfym

Jag som skulle vara lite litterär här på bloggen, hade jag tänkt. Finblogga, liksom. Det sket sig när jag hittade min gamla intervju med parfymör Karl Ryberg. Den väckte så roliga minnen att jag måste posta den här, så veckotidningsartikel den är.

Eller blandade minnen är det väl som väcks till liv. Intervjun med Karl Ryberg var fruktansvärt rolig att göra. Han har a way with words, den mannen, och en djup förankring i sina yrken.

Mina kontakter med tidningsvärlden har väl inte varit lika smooth, däre...mooth. För mig har det varit slitsamt att bli redigerad. Nu när jag gått igenom gamla texter inför skapandet av den här bloggen har jag hittat ett antal urrivna artiklar på vilka jag skrivit med upprörd handstil och många utropstecken: STYMPAD!! (Eller rentav:) SLAKTAD!!!! På somliga har jag antecknat redigerarens namn också. Undrar vad jag hade för planer, ha ha. Refuseringar rinner av mig som vatten av en gås, men redigeringar... nej jobbigt har det varit och nu har jag slutat, nu försöker jag inte längre att sälja till någon tidning. Vill inte. Tack men nej tack. Good riddance, om man säger.

Artikeln här nedan, Skapa Din Egen Parfym, publicerades någon gång på nittiotalet i en välkänd publikation för kvinnor. Också denna artikel visade sig vid publiceringen ha blivit förkortad och förbättrad (inte) och det är därför jätteroligt att kunna lägga ut originalet här på bloggen, så som det en gång var skrivet. Men även om det finns mer i de lådor den kom från så tror jag att det får räcka med detta exempel - den får stå som representant för min STYMPADE!! flirt med den glansiga pressen;-)

Men bort det nu, boys and girls - nu går vi hem till Karl och gör oss en parfym!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar